Bijzonder Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Bijzonder Bolivia - Reisverslag uit Sucre, Bolivia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Bijzonder Bolivia

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

05 Oktober 2014 | Bolivia, Sucre

Hola amigos!

Hier is ie dan, eindelijk ons eerste reisverslag ;).!!

Na bijna een week Bolivia hebben we al megaveel meegemaakt en gezien. Om te beginnen de vliegreis, al een belevenis opzich. We zijn ruim 30 uur onderweg geweest, hebben Madrid en Santiago de Chili gezien en als grote verassing hadden we ook nog een tussenlanding op een verlaten mini vliegveld in de woestijn van Chili. Oja en als kers op de taart kreeg ik een heerlijke spinazie maaltijd onderweg :(.

Aangekomen in Santa Cruz Bolivia komen we er gelijk achter dat we met de woorden Spaans die wij hebben geleerd niet ver komen! De taxichauffeur spreekt geen woord Engels, en het Boliviaanse accent helpt ook niet echt mee, na veel gebarentaal zijn we toch in het hotel aangekomen.

In Santa cruz is het ongeveer 30 graden, het is net of we in Mexico zijn, veel Amerikaanse wagens en grote fastfoodketens. We besluiten om de eerste dag naar een park te gaan waar we lekker kunnen zwemmen. Het is een soort biologisch centrum met een vogeltuin en vlindertuin, echt super om een dagje bij te komen. Binnen no time zijn Bart en ik elkaar al kwijt, Bart heeft een nieuwe vriend "de toucan" en ik ren als een gek achter vlinders aan om een foto te kunnen maken!

Donderdag zijn we aangekomen in Sucre, een mooi wit stadje met een leuke sfeer. De stad ligt op ongeveer 2900 meter hoogte en dit merk je ook (hoofdpijn, snel moe etc.). Het is hier ontzettend goedkoop, een taxirit van 30 minuten kost 20 bolivianos (2 euro). We genieten hier volop en hebben een prachtig hotel.

Gisteren hebben we een kindertehuis bezocht. Dit was erg indrukwekkend, veel kinderen hebben geen ouders of zijn ziek, ze liggen met 15 baby's op 1 kamer en de zusters zijn continu bezig met verschonen. Ook merkten wij dat ze erg aanhankelijk zijn, ze wilden allemaal met ons spelen, knuffelen en wilden absoluut niet dat wij weggingen, 1 stap richting de deur en het was huilen geblazen. Echt even een eye opener dus, wat hebben wij het toch goed.

Vandaag regende het en hebben we lekker de hele dag niks gedaan! Tijdens het avondeten zijn we nog even goed op de proef gesteld. Met de taxi terecht gekomen bij een restaurantje in the middle of nowhere, superlokaal en vol met indianen. We zijn ongeveer een uur bezig geweest met het menu vertalen. Bijna een 2 literfles cola besteld ipv 1 glas maar heerlijk gegeten!!

Morgen gaan we naar Potosi de hoogste stad ter wereld, het zal wel goed koud zijn daar en dinsdag begint onze 4 daagse tour naar de zoutvlaktes wat vast een prachtige tour gaat worden!

Hasta luego!

P.s. We komen er net achter dat er een hond op ons dak zit, ook dat is hier heel normaal, foto volgt!

• 05 Oktober 2014 - 09:02

Laura Z:

Wow nu al een belevenis :):) super klinkt het,
    Behalve die spinazie

• 05 Oktober 2014 - 10:08

Ellen P:

Nou zeg, dat klinkt al erg indrukwekkend zeg. Gaat die hond ook mee naar Potosi ;-)
    Nou luitjes....Geniet ervan he, en veel plezier!!
    X Ellen.

• 05 Oktober 2014 - 11:04

Fem:

Zo wat een avontuur.En die kindertjes,had je ze niet mee willen nemen!En dan nog een hond op het dak,weet je ook niet wat je overkomt.Veel plezier op de zoutvlakte en wees voorzichtig.Gr. Mam

• 05 Oktober 2014 - 15:53

Gertie:

Wat een lange reis was dat zeg. Begrijpelijk dat je moet bijkomen. En dat lukt natuurlijk niet met al die indrukken. :-) vol spanning kijk ik uit naar de komende verslagen van de zoutvlaktes. Foto's niet vergeten hoor.
    Liefs Gertie

• 06 Oktober 2014 - 17:16

Esther:

Klinkt nu al als een supertrip! Wat je in een week tijd al niet allemaal meemaakt he!?!
    En dat spaans spreek je over een paar weekjes vloeiend;) x

• 07 Oktober 2014 - 22:13

Marianne:

Wat een supermooie reis, heerlijk zo met z'n tweetjes. Ik ben alweer nieuwsgierig naar het volgende verslag en foto's. Veel plezier!

• 10 Oktober 2014 - 21:35

Jacolien:

Wat vreselijk leuk om je verhaal te lezen! Super!
    Geniet ervan. Liefs Jacolien

• 11 Oktober 2014 - 18:08

Lin:

Wat een super leuk verslag met mooie foto's! Echt leuk om zo een beetje op de hoogte te blijven van jullie reis. Hele mooie dagen op de zoutvlaktes gewenst, doe voorzichtig, maar vooral genieten!!!! XxX Lin

• 13 Oktober 2014 - 17:45

Sjef:

hahaha ja die hoogtes is even wennen. Weet dat ik me ook wat licht inmn hoofd voelde. Anyway! Mijn vakantie zit er alweer op, maar heb wel volopgenoten, en geniet nu van jou verhalen :)

have fun!

xxx

• 15 Oktober 2014 - 09:07

Paula:

Wow super gaaf! Ook echt leuk geschreven. Kijk alweer uit naar het volgende verslag. Volop genieten! dikke kus

• 15 Oktober 2014 - 13:43

Griet:

He Eliza!!
    Wat een belevenissen allemaal! Heerlijk om mee te lezen, ga in elk geval door met posten! De reiskriebels beginnen hier ook alweer de kop op te steken! Geniet geniet, wees voorzichtig (maar niet té) en denk niet te veel aan het RDGG!!!
    Knuffel