Island vibes - Reisverslag uit Delft, Nederland van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Island vibes - Reisverslag uit Delft, Nederland van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Island vibes

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

11 Januari 2015 | Nederland, Delft

San Andres, wat een mooie afsluiter van deze reis. Witte stranden, blauwe zee, lekker eten en een prachtig appartement met bijna ons eigen prive zwembad. En ik mag hier mijn 29ste verjaardag vieren! Bart versierd de kamer stiekem met slingers, ik krijg superleuke kado's, we gaan nogmaals heerlijk uiteten(voor de 80e keer ;), en er wordt uitgebreid voor me gezongen.
Al met al een superleuke en bijzondere verjaardag!

Bart besluit ook dat het tijd wordt voor mij om te leren windsurfen. Ik vrees voor flinke valpartijen maar laat me niet kennen, ik stap gewoon op de plank, surf weg en maak nog een ererondje. Bart staat met zn mond open te kijken. Dat had hij natuurlijk niet verwacht.

Met een scooter verkennen we het eiland en we zijn nog een dag gaan duiken, ook een avontuur want de golven slaan zo hard op de rotskant dat er 3 man voor nodig is om mij en Bart het water uit te krijgen.! Maar het duiken hier is erg mooi met veel kleurrijk koraal.

Na een week San andres is het bijna tijd om weer terug naar huis te vliegen. Bogota is echt het eindpunt van deze reis.
In Bogota doen we nog een fietstour en hoe toevallig, een oudklasgenoot van mij en zn vriendin doen dezelfde tour!
Het is bijzonder om Bogota op de fiets te zien, we zien de slechtere wijken van Bogota, markten en muren vol mooie graffiti. Je ziet aan de stad dat er veel gaande is geweest m.b.t. drugs en criminaliteit. Sommige delen van de stad zien er nog erg slecht uit.
We gaan savonds met zn 4en met de kabelbaan naar HET uitzichtpunt van Bogota, Monseratte. Hier eten we heerlijk(ondanks dat ik natuurlijk weer het verkeerde bestel, vissoep ipv gebakken vis) en genieten van onze laatste avond en het mooie uitzicht.
Vlak voordat we terug vliegen bezoeken we nog het goudmuseum. Mooi en leuk om te zien want we zien hier veel terug van de cultuur tijdens onze hele reis

Ik zit nu in het vliegtuig op weg naar Madrid. Onze laatste tussenstop voordat we thuis aankomen. Nog even aan de tapas en churros dus!

We blijven maar tegen elkaar zeggen dat we zo'n ontzettend mooie reis hebben gehad. We hebben zoveel gezien en beleefd. Het was super om deze reis met zn tweetjes te doen, wat zo goed ging samen. We hebben elkaar nog beter leren kennen, konden alles delen, hebben ontzettend veel gelachen maar moesten soms ook even slikken als we geconfronteerd werden met hoe moeilijk sommige mensen en kinderen het op de wereld hebben.

We zijn blij om weer naar huis te
gaan, samen te wonen, iedereen weer te zien en heerlijk in ons eigen bedje te slapen maar deze reis zullen we nooit vergeten.

Bedankt voor al jullie lieve berichtjes. Het was heel leuk om af en toe wat uit Nederland te horen en om te zien hoeveel mensen tijdens deze reis ons volgden. We hopen jullie allemaal heel snel te zien om de verhalen in real life te kunnen vertellen.


Happy New Year!

Liefs van ons

  • 11 Januari 2015 - 15:55

    Jelle:

    Vakantieverslagen schrijven vanuit Nederland ? Mooi verslag

    Groeten Jelle

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 1776
Totaal aantal bezoekers 18863

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: