Veelzijdig Ecuador - Reisverslag uit Nueva Loja, Ecuador van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Veelzijdig Ecuador - Reisverslag uit Nueva Loja, Ecuador van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Veelzijdig Ecuador

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

21 November 2014 | Ecuador, Nueva Loja

Buenos Dias!

Alweer twee maanden onderweg, de tijd vliegt hier! We hebben al zoveel gezien en gedaan en hebben nu echt het gevoel dat we super lang weg zijn.

Na een 12 uur lange busrit vanuit Mancora komen we aan in Ecuador!! Om te beginnen in Guayaguil, de grootste stad van Ecuador. Een echte amerikaanse stad met als hoogtepunt Sushi! Dat was ook het enige hoogtepunt want verder was er niks te beleven...

Vanuit Guayaguil reizen we door naar Banos, het outdoorstadje van Ecuador.
Banos is prachtig, het ligt tussen de bergen in een vallei met mooie watervallen. We gaan mountainbiken en worden door een Ecuadoriaanse man die we onderweg ontmoeten meegenomen naar een restaurant waar we onze eigen forel vangen. Allebei trots op onze zelf gevangen visje, eten we m lekker op.

De volgende dag gaan we ziplinen en heb ik Bart zover gekregen om te gaan paardrijden.
Ik vond het paard genaamd Rambo wel bij Bart passen (Bart slooft zich nog wel eens uit). Nadat Bart het paard heeft bestegen en denkt Rambo onder controle te hebben slaat Rambo op hol en rent in galop met Bart op zn rug de berg af. Mijn paard besluit naar Rambo toe te willen en rent er achteraan. Onderaan de berg tref ik Bart aan gelukkig nog op de rug van het paard. We hebben het overleefd en kunnen de volgende dag niet meer lopen van de spierpijn.

We nemen een taxi die ons via Lake Quilatoa naar Cotopaxi nationaal park brengt. Aangekomen in ons "ecoresort" in the middle of nowhere, tussen de wolken, in de regen en de kou, zonder uitzicht op de Cotopaxi vulkaan wordt ons verteld dat er helaas geen licht en internet is omdat de bliksem is ingeslagen. Daar zitten we dan in ons minihuisje in het pikkedonker met 1 kaars. Gelukkig is dat het allemaal waard want we worden
wakker met een prachtig uitzicht op de Cotopaxi vulkaan.

Na de Cotopaxi reizen we door naar Quito waar Paul (een vriend van Bart die nu al 10 jaar in Quito woont) ons ophaald. We slapen in zijn huis en gaan ook op bezoek bij andere vrienden. Superleuk want we zien zo het echte locale Ecuadoriaanse leven, worden meegenomen naar locale restaurants en er wordt heerlijk voor ons gekookt.

Samen met Paul gaan we naar Mindo. Hier zijn nevelwouden waar veel kolibries en andere vogels te
zien zijn. Paul neemt ons mee de jungle in waar we ongeveer de zwaarste wandeling doen van deze vakantie! Continu berg op en af en dat 4 uur lang in de hitte. Maar het is het waard we eindigen bij een waterval en zien veel kolibries.

Eindelijk is het zover, we gaan naar de Galapagos eilanden! Onze droom gaat uitkomen. In het volgende verslag lezen jullie hoe het was!

Liefs van ons

• 21 November 2014 - 19:05

Gertie:

hoi Bart en Eliza, wat een verhaal weer. Heb smakelijk gelachen om het paardenverhaal. Zie het voor me. Hahaha
    Verder weer bijzonder mooie dingen gedaan en nu ook nog de Galapagos. Bofferts.
    Wacht weer met spanning op mooie plaatjes.
    Blijf gezond. Xxxx

• 22 November 2014 - 14:14

Ellen Prins:

Haai Eliza en Bart, Wat een geweldige verhalen zeg, ik zit te smullen hier. Prachtig!!! Dat jullie er van genieten is wel duidelijk. Veel succes en nog vele mooie momenten en plekjes he. Groetjes El.

• 24 November 2014 - 18:51

Laura:

Er is zkr geen filmpje van het paardrij avontuur

• 24 November 2014 - 18:52

Laura:

Maar geniet op de Galapagos

• 25 November 2014 - 04:27

Eliza:

Hahaha, ben blij dat jullie gelachen hebben om het verhaal, en nog waargebeurd ook! Helaas geen filmpje want we zijn al blij dat we t overleefd hebben...
    Ook de galapagos was fantastisch! Volgende verhaal komt eraan :).
    Xxxx