Darwins Galapagos - Reisverslag uit Ipiales, Colombia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Darwins Galapagos - Reisverslag uit Ipiales, Colombia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Darwins Galapagos

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

26 November 2014 | Colombia, Ipiales

A dream come true..

Na 4 uur vliegen vanuit Quito landen we op Baltra island in de Galapagos. Weer een totaal ander landschap, heel droog en vulkanisch.
De boot ligt al op ons te wachten en de onze gids Billy roept "Vamos ninos" (let's go) net een schoolreisje dit!

Wow, we hebben een hele mooie hut en de boot is groot. We krijgen gelijk een gids toegewezen voor de komende dagen en een briefing met de mededeling; this is not a cruise but an expedition en dat hebben we geweten!
Elke ochtend om 06:45 schaldde de stem van de kapitein door de luidspreker in onze hut; goodmorning, this is your wake up call, waarna we een kwartier de tijd hadden om bij het ontbijt te verschijnen. Vervolgens hadden we een heel dagprogramma met af en toe een halfuurtje vrije tijd tussendoor.

Maar het was het allemaal waard! Wat is het hier mooi en bijzonder. We bezoeken meerdere eilanden, zien super veel vogels en dieren; fragate birds, blue footed boobies, pinguins, heel veel zeeleeuwen, reuze schildpadden en iguinas. Het mooiste is dat dieren niet bang zijn voor mensen, je kan ze aanraken als je zou willen alleen dat mag natuurlijk niet. We snorkelen met zeeleeuwen die onderwater naar je toe komen om te spelen en zien ontzettend veel seaturtles! Het water is ijskoud maar met wetsuit is het snorkelen goed te doen.

We leren van onze gids Billy veel over de dieren zoals dat een zeeschildpad 100 eitjes per keer legt, dat ieder eitje van een ander mannetje is en ongeveer 6 schildpadden van de 100 het uiteindelijk zullen overleven. De meerderheid zijn mannetjes omdat deze eitjes onderin het nest liggen en als ze er uitkomen zijn alle roofvogels al weg want die hebben hun buik met vrouwtjes gevuld! Grappig he?!

We hebben een leuke groep waar we iedere dag mee op pad gaan en de grootste lol hebben. Bart heeft het zelfs voorelkaar gekregen om z'n verjaardag te vieren op de boot met taart en muziek, zonder echt jarig te zijn; DE ACTEUR!! :)

Al met al een geweldige trip die we niet snel vergeten.

Na de cruise slapen we nog 3 nachten op het eiland zelf. We doen 2 duiken want dat kunnen we hier natuurlijk niet overslaan! En we hebben geluk want we zien een hamerhaai en 5 white tip reef sharks!! Supertof maar ook wel een beetje eng.
Nog 1 dagje uitrusten op het strand, want we zijn megamoe van alle activiteiten.
Oja, de Sint heeft ons ook nog bezocht op de Galapagos eilanden, we hebben onze schoen gezet en heel hard gezongen (moest in NL te horen zijn) en werden verrast met een mooie herinnering aan de eilanden.

Ik zit nu in het vliegtuig terug naar Quito dit verslag te schrijven. Helaas is dit mooie avontuur weer voorbij... Maar we gaan nu naar de Amazone, weer een nieuw avontuur en wie weet zien we wel een anaconda!

Gaat het met jullie allemaal goed? De sinterklaasgekte is begonnen zagen we op facebook.
Bedankt voor al jullie leuke en lieve reacties.
Wij gaan nog een maandje genieten,

Hasta la vista!

• 27 November 2014 - 10:15

Gertie:

inderdaad een droom die uitkomt. Je schrijft een leuk reisverslag. Lees het weer met veel plezier.
    Benieuwd naar jullie foto's hoor.
    Zo dus nu op naar de amazone. Dat is weer totaal anders. Lekker warm:-)
    Dan ga ik maar eens op hike met de fiets door de regen naar de jungle van albert hein.
    Tsja, verschil moet er zijn.
    Liefs Gertie

• 27 November 2014 - 14:45

Marianne:

Gelukkig nog een hele maand te gaan, om nog meer mooie dingen te zien. Wat een prachtige reis! En wat zien jullie er happy uit, de liefde spat er vanaf! Bedankt voor de leuke verslagen en mooie foto's. Veel plezier nog, liefs Marianne

• 28 November 2014 - 05:19

Paula:

De verhalen blijven me verbazen.. Ik dacht dat de eerdere verslagen niet te overtreffen waren maar dus toch! Of het goed gaat, nou ik moet zeggen redelijk na jullie jaloers makende verhalen ;) En ik kijk ook wel weer uit naar jou gezelligheid op de werkvloer. Maar daar moet je nog maar niet aan denken. Veel plezier genietertjes! Dikke kus Xx

• 29 November 2014 - 19:28

Annette Van Den Bosch:

Hallo reislustige luitjes,

Wat een heerlijk verhaal om te lezen. Ben erg benieuwd naar het vervolg en naar alle foto's die nog niet op Facebook hebben gestaan. Hier in Nederland wordt het koud vorst in de nacht en een schraal ☀️tje. Nou luitjes nog heerlijk genieten en tot ergens in het nieuwe jaar.