The end; Gili Trawangan, Oost-Bali en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu The end; Gili Trawangan, Oost-Bali en Ubud - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

The end; Gili Trawangan, Oost-Bali en Ubud

Door: elizas1

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

07 Juni 2012 | Indonesië, Ubud

Hallo lieve allemaal!

Wees niet bang…. Dit is écht het laatste verhaal wat ik op de site zal zetten. Want overmorgen vlieg ik  naar huis….

Na Sengigi zijn we met de boot naar het eiland Gili Trawangan gegaan. Dit eiland behoort tot de Gili Islands (er zijn er in totaal 3) wat officieel tot Lombok behoort. Op alle 3 de eilanden zijn geen auto's alles gaat met paard en wagen waardoor je het idee hebt dat je jaren terug in de tijd gaat. Gelukkig is het eiland niet zo groot; een rondje eiland is ongeveer 3,5 km.
  We hebben op de Gilis heerlijk aan het strand gelegen, ik heb 2 keer gedoken en heel veel schildpadden gezien wat echt geweldig was! Ook hebben we een fiets gehuurd en een rondje eiland
gedaan.. 

Vanuit Gili zijn we met de boot terug gegaan naar Bali en in Oost-Bali(Candidasa) gebleven. 
De eerste dag in Candidasa een scooter gehuurd om naar het waterpaleis te gaan, dit was uiteindelijk een waar avontuur. We worden aangehouden door de politie. Ze vragen naar een internationaal rijbewijs, die we niet hebben. 
Dat wordt een boete zegt de agent van 100 euro!! Maar als ik vertel maar 20 euro te hebben gaat hij hiermee ook akkoord. Meneer de agent zegt dat we blij moeten zijn dat hij ons gematst heeft omdat we anders naar de 'officier' moesten maar als ik om de bon vraag krijg ik die niet, het geld gaat gewoon in zn eigen zak!
We zijn ondertussen blut en vervolgen onze reis op zoek naar een pinautomaat in Amed! Die er dus niet blijkt te zijn... Geen lunch voor ons vandaag want ik heb nog 3 euro
voor benzine! Na een halfuurtje rijden wijst een vriendelijke man ons erop dat we een lekke band hebben! Hij brengt ons naar de bandenman die ik probeer wijs te maken dat ik nog maar 3 euro heb om ons bandje te laten maken... Hij gaat akkoord, plakt onze band waarna we vervolgens geredt worden door zijn familie met gratis bananen, balinese koffie en 2 drankjes voor de terugweg! Gelukkig hebben we de terugweg overleefd, het waterpaleis, het leuke vissersdorpje Amed en de aga stam gezien en zijn we uiteindelijk veilig in ons hotel aangekomen!!
De volgende dag vertrekken we naar Ubud. We hebben een prachtig hotel tussen de rijstvelden om te genieten van de laatste drie nachten. In Ubud nog even geshopt. 
Ook hebben we een mountainbike tour gedaan vanaf de Kintamanvulkaan, dwars door de rijstvelden en spelende kinderen terug naar Ubud. 

Ik ga nu mn laatste duik nemen in de zee, vanmiddag vliegt mams naar Nederland. Ik vlieg eerst naar Jakara, blijf daar een nachtje(alhoewel ik nu echt wel heel graag naar huis wil), daarna door naar Kuala Lumpur om vervolgens naar Amsterdam te vliegen waar ik vrijdag om 0600 pas land. Een lange reis dus voor de boeg :(. 

De 3 maanden zijn voorbij gevlogen, al lijken sommige gebeurtenissen alweer een eeuwigheid geleden. Ik heb zin om weer naar huis te gaan,  heerlijk in mn eigen bedje te slapen en om iedereen weer te zien. Het is ook wel weer vreemd om naar huis te gaan, ik zal het reizen missen en het makkelijke relaxte leventje. Ik zal vaak aan deze reis terugdenken als ik weer aan het werk ben, aan alle belevenissen en alle vriendelijke mensen die ik onderweg heb ontmoet. Ik kan in ieder geval terugkijken op drie fantastisch maanden waar Nepal toch echt het mooiste land is met de geweldigste natuur, Thailand gewoon mn veilige thuishaven blijft, Sumatra de boventoon voerde qua activiteiten(lake toba, de oerang oetans en niet te vergeten het duiken), Yoghjakarta de leukste stad is, Java de mooiste vulkanen heeft, Bali een bijzondere en mooie cultuur heeft met vriendelijke mensen en Lombok weer totaal anders maar desalniettemin erg leuk is. Kortom dit was een reis die ik nooit meer zal vergeten!
Ik zit nu alweer te bedenken waar ik allemaal nog meer heen zou willen gaan en die lijst met landen wordt alleen maar langer....  Maar alles op zijn tijd!

Ik wil jullie bedanken voor jullie reacties op deze site. Ontzettend lief en altijd leuk om wat uit Nederland te horen! Ik zal jullie binnenkort of later allemaal wel weer zien en heb dan veel te vertellen maar ben ook heel benieuwd naar jullie afgelopen drie maanden!

Heel veel liefs, dikke kus en tot over een paar daagjes! 

  • 06 Juni 2012 - 18:47

    Els Van Den Burg:

    Ha Eliza,
    een hele goede reis terug!
    Tot gauw! groetjes van je tennismaatjes en koos.

  • 07 Juni 2012 - 13:38

    Gertie:

    Hoi Eliza, leuk om je laatste verslag te lezen, maar nog leuker om alles volgende week weer gewoon je verhalen te kunnen aanhoren en om alle foto's te zien.
    goede reis terug en tot gauw.
    Gertie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 787
Totaal aantal bezoekers 18896

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: