Een wereld van verschil@ indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Een wereld van verschil@ indonesie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Een wereld van verschil@ indonesie

Door: elizas1

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

25 April 2012 | Indonesië, Batavia


Bedankt voor al jullie lieve en leuke reacties!

Hoe gaat t daar in het koude nederland ;) ik lig in mn hangmatje aan het strand, 30 graden en de hele dag zon, moet jullie toch even jaloers maken!

Ben nu sinds 2 weken in indonesie. Heb het erg naar mn zin, het is heel anders als nepal maar wel erg leuk en eindelijk strand! Hier op sumatra lijkt t soms of ik de enige toerist ben, mensen willen continu met me op de foto , eindelijk beroemd  :) !

Lake toba: Een mooi meer midden in de bergen.
Ik heb een scooter gehuurd en ben het eiland gaan verkennen.  Onderweg zegt iedereen me gedag.  De mensen zijn vriendelijk en ik heb een heerlijk hotel aan het meer, elke ochtend een frisse duik. Voor het eerst dat ik echt even alleen ben wat ook wel lekker is, lezen en niks doen. Na 4 nachten besloten om maar eens wat te gaan doen en de bus naar bukit lawang national park genomen.

Wow dit is de echte jungle!  Eerst moet ik met mn backpack(die ondertussen al 16kg weegt)een half uur door het oerwoud lopen voor ik bij mn hotel aankom. Maar wel supergaaf, een mooie bungalow midden in de jungle, beetje jammer dat ik om 0500 wakker word gemaakt door de apen die mijn dak fijner vinden dan een boom!
Dag 2: Ik ga een trekking doen!! Om de oerang oetans in het wild te zien, 2 dagen en overnachten in de jungle.. Maar zo mooi om deze beesten in het wild te zien, ze komen erg dichtbij totaal niet bang en ze zijn behoorlijk groot! In totaal 7 gezien waarvan 3 met baby. Valt trouwens niet mee dat lopen in de jungle, continu omhoog en vol met muggen, vroeg me al weer af waar ik aan was begonnen.. Aangekomen in het kamp waar we slapen besef ik dat dit heel primitief is, het word slapen in de openlucht in een slaapzak en ik moet niet denken aan alle beesten die er snachts rondlopen..maar toch erg leuk! De apen lopen overal rond en ook hagedissen van 1,5 m zijn in ons kamp op zoek naar eten. Als ze mij maar met rust laten!
Maar ik heb het overleefd en voel me al bijna een echte tarzan :).

  Ondertussen aangekomen op pulau weh, witte stranden, blauwe zee en een mooie bungalow, de komende week even heerlijk bijkomen hier. Ben begonnen met mn padi duikcursus en al geslaagd voor mn theorie! Vandaag al een duik gedaan, mooi koraal en vissen. Morgen en overmorgen nog en dan verder naar java!

Ik denk aan jullie!

Liefs

  • 25 April 2012 - 16:10

    Ilona:

    Woh Eliza je maakt me zeker jaloers! Lekker hoor die zon, kan niet wachten dat ik eindelijk naar de zon kan haha. Maar lijkt me wel gaaf die jungle, behalve dan t ongedierte en dan vooral de grote spinnen bah. En die hangmat lijkt me ook wel wat. Maar je vind het dus nog steeds niet eng dat je dat allemaal in je eentje doet? Ik vind t een heel avondtuur! Nou groetjes van ons allemaal en veel plezier nog! xxx Ilona

  • 28 April 2012 - 08:01

    Sandra P:

    Hoi Eliza, geniet nog maar lekker en vooral van het heerlijke weer,zit hier zaterdagochtend met lamp en verwarming aan...gr

  • 06 Mei 2012 - 16:13

    Helga De Vries:

    Hey Eliza! Via via kwam ik op deze site! Wat stoer van je om deze reis te maken! Girlpower! Heel veel plezier en geniet van al het mooie! Xxx Helga de vries - van der Ent

  • 07 Mei 2012 - 22:53

    Claudia:

    Hey hey,

    Hoe is het daar? Nog steeds naar je zin? Ik volg je continue, alleen lees ik het veel op me telefoon en op een of andere manier kan ik je dan geen bericht sturen haha.
    Ben stiekem wel beetje jaloers hoor. Maar blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Ben echt benieuwd naar al je verhalen en foto's.
    Geniet nog even.

    xx Claudia Eickenboom

  • 22 Juni 2012 - 19:45

    Elma:

    Elisa, wat heb jij het gaaf gehad en goed gedaan! Topperdetop! Super, mooie foto's die ik allemaal als wenskaart wil...

    Wat valt het normale leven dan toch weer tegen zeg...
    Afzien hoor!
    Gelukkig kan met jouw album dromen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 18895

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: