Op zn nepalees - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Op zn nepalees - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Op zn nepalees

Door: elizas1

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

12 April 2012 | Thailand, Bangkok


Na een week trekken ben ik weer terug op aarde! T was geweldig.. 
Eerst een 10 uur durende busrit naar het nationaal park, dat was al een belevenis. Geen zitplek dus zat ik op de grond tussen 20 nepalesen na hevige discussies onder de nepalesen waar ze mij nou een zitplek konden geven kreeg ik na 2 uur een stoel! Vervolgens kwamen er kippen en geiten de bus in die onderling in gevecht waren.. Nooit geweten dat een bus over onverharde berg/hobbelwegen kon rijden, ja dus!

De Eerste dag van de trekking, wat een prachtige natuur, dwars door de jungle langs de rivier, en maar omhoog en omhoog ik dacht dat t nooit ophield..(mn gids had t zwaar met me).
Aangekomen in het theehuisje waar we overnachten kwam ik erachter dat dit echt overleven zou worden, geen electriciteit, geen douche, harde bedden, en geen normale Wc maar een gat.. Hmm dat werd dus even oefenen :).. 
S'avonds met zn allen rond de houtkachel om warm te blijven,l erg gezellig.

Dag 2 vd trekking valt erg mee, hoe hoger we komen hoe meer de natuur veranderd, hele stukken door het dennenbos gelopen met de rodondendrons die in bloei staan.

Dag 3: ik merk dat t lopen moeizamer gaat door de
hoogte ben ik sneller benauwd(ook
Door t roken natuurlijk ;)) maar wat een omgeving, tibetaanse hoogvlaktes, geen bomen meer alleen maar bergtoppen, overal yaks die lopen te grazen en zoveel vriendelijke mensen, en ijskoud!
Om 13:00 bereiken we t hoogste punt 4000 meter, was zo blij nooit gedacht dat ik t zou halen! En een prachtig uitzicht vanuit mn kamer.
De nacht is wat minder, het is koud en er is geen verwarming ik ben vaak wakker geworden, kortademig, duidelijk door de hoogte.Als ik de volgende ochtend wakker word weet ik weer dat het de moeite waard was, alles is wit, ontzettend veel sneeuw gevallen. Zo mooi de witte toppen van de Himalaya! 

Maar nu een beter vooruitzicht 2
dagen lopen naar beneden dat is makkelijk dacht ik! Mooi niet dus, jeetje wat was dat zwaar 6 uur lang naar beneden lopen overal pijn mn knieen, enkels. Maar eenmaal beneden zo trots, en 5 kilo afgevallen! Dat heb ik maar mooi gedaan! 
(Anne bedankt dat je me hebt overgehaald!)

De laatste dag kathmandu was druk, shoppen, tempels bekeken en iedereen gedag gezegd. Ik zal nepal
missen want het is een ontzettend leuk en mooi land.
 Ondertussen ben ik aangekomen in thailand, geniet van de zon, het zwembad en het heerlijke eten( zit nu aan de sushi). Vanavond vlieg ik naar indonesie(sumatra), geen zorgen het tsunami alarm is ingetrokken.
Vast weer een hele andere wereld! 
Tot snel!
Ik mis jullie wel al een beetje hoor!

Xxxx

  • 12 April 2012 - 11:16

    Gertie Remkes:

    hee eliza. weer een spannend verhaal. wat goed dat je de tocht naar 4000 mtr hebt volbracht. De luxe van Thailand is nu dan ook zeer welkom denk ik.
    En dan gezellig indonesie. is je moeder er ook al???
    Hoop gauw nog weer wat foto's te zien.
    nou dappere dodo; dikke kus en tot gauw. xxxx

  • 12 April 2012 - 20:31

    Els Van Den Burg:

    hey elies, je weet dat als je stopt met roken dat die 5 kilo's er zo weer aan zitten ha ha.maar dat heb je toch maar mooi gedaan die tocht!!!!
    super goed we zijn trots op je.
    Groetjes van je tennismaatjes xx

  • 13 April 2012 - 07:34

    Laura :

    Heey meisje,
    sportief van jou zeg ;) super kik deze ervaring.... en super dat je nog zo lekker aan het genieten bent.
    Hier is het ook wel beetje raar zonder jou. Ik heb je verhaal en foto uitgeprint en op het bord gehangen :D
    Hopelijk tot snel op Skype :D
    xxxxx

  • 13 April 2012 - 11:51

    Eliza En Bart :

    Ha Gertie! Leuk dat je me zo volgt!
    Thailand
    Was inderdaad even heerlijk, nu aangekomen op sumatra wat Ook erg mooi is!mn moeder komt 21 mei dus dst duurt nog even...k zal proberen snel weer wat foto's te plaatsen! Gaat met jou alles goed?
    Liefs

  • 13 April 2012 - 11:51

    Eliza En Bart :

    Ha Gertie! Leuk dat je me zo volgt!
    Thailand
    Was inderdaad even heerlijk, nu aangekomen op sumatra wat Ook erg mooi is!mn moeder komt 21 mei dus dst duurt nog even...k zal proberen snel weer wat foto's te plaatsen! Gaat met jou alles goed?
    Liefs

  • 13 April 2012 - 11:54

    Eliza En Bart :

    Ha Els en mn tennismaatjes!
    Leuk dat jullie me zo volgen!
    Heb het erg naar mn zin en geniet want de tijd vliegt voorbij..goed he die trekking ;) wacht
    Misschien toch nog maar even met stoppen met roken :).
    Succes met koos en de lessen ;)
    Liefs

  • 13 April 2012 - 11:57

    Eliza En Bart :

    @laura,
    Ha lieverd, bedankt voor je berichtjes! Blij dat je me toch een beetje mist :) maar ik mis jullie ook hoor! Lief dat je mn verhaaltje hebt uitgeprint!
    Ben jij ook
    Nog steeds happy?

    Liefs kus

  • 15 April 2012 - 17:21

    Ilona:

    Woh Eliza wAT KNAP! En dat allemaal zonder echte voorbereiding! Aan je verhalen te horen is t aardig primitief maar wel gaf, en dan waardeer je een beetje luxe weer echt he! goede reis nog en ik blijf je volgen! groetjes Ilona

  • 18 April 2012 - 09:51

    Marianne:

    Eliza, wat ben je toch een stoer wijf! Even een tracking naar 4000 m hoogte,pfff. Geniet nu maar even van de zon in weer een heel ander gebied. Veel plezier met je avonturen, ik blijf je volgen.xxx

  • 23 April 2012 - 10:49

    Ellen P.:

    He Eliza,
    Meid wat een prachtige reis maak je toch. Geweldig. En ik doe het je niet na hoor. Geniet je straks nog wel een beetje van de luxe die het land ook te bieden heeft... zon, zee en strand?!? ;-)... ook lekker hoor. Voor nu nog heel veel plezier en kijk weer uit naar je volgende verhaal hoor. Veel plezier! Groetjes El.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 391
Totaal aantal bezoekers 18902

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: