Tarzan en Jane in de amazone - Reisverslag uit El Cabrero, Colombia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Tarzan en Jane in de amazone - Reisverslag uit El Cabrero, Colombia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Tarzan en Jane in de amazone

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

07 December 2014 | Colombia, El Cabrero

Om de echte amazone te mogen ervaren moeten we een busreis van 6 uur maken, een jeeprit van 3 uur over onverharde wegen en erna nog 3 uur in een kano zitten in de tropische hitte met af en toe een tropische regenbui op ons hoofd. Maar dan heb je ook wat; spinnen en kakkerlakken in je bed, kikkers in de douche en koud water.

Dit is de echte jungle en onze lodge ligt in de middle of nowhere. We beginnen met een nachtsafari, erg spannend want je weet niet wat er boven je hoofd hangt in de bomen maar wel heel gaaf. We zien vooral veel insecten; kikkers, wandelende takken, vuurvliegjes, vlinders die op een blad lijken en tarantula's. Ook hangt er een kleine slang in de bomen.

Terug in onze hut wordt het pas echt spannend, we hebben geen licht en zien en horen van alles. Ik gil het uit omdat er een kakkerlak op m'n rug zit en Bart kruipt gelijk onder de klamboe omdat er een reusachtige spin door de kamer loopt. Het was een spannende nacht.

De dagen erna doen we veel jungletochten, varen we rond met de kano opzoek naar apen, kaaymannen en de roze zoetwater dolfijn (alle drie gevonden)! en bakken we brood bij een inheemse stam. Ook gaan we piranha vissen, en paps je mag trots op me zijn want ik heb m'n eigen piranha gevangen en heb natuurlijk de kneepjes van 't vissen van jou geleerd!

Als hoogtepunt zien we tijdens de laatste nachttocht een luiaard heel dichtbij in een boom hangen, supermooi om te zien en een leuke afsluiter. Nu weer terug naar de bewoonde wereld ver weg van vieze beestjes.

We zijn ondertussen aangekomen in Colombia. Ecuador was prachtig, misschien zelfs wel het mooiste land tot nu toe! We zijn erg benieuwd naar Colombia, vast weer veel nieuwe belevenissen en ook lekker uitrusten van al het reizen aan het strand!

Liefs uit Cartagena

• 08 December 2014 - 08:26

Laura:

Wahhhhh ik weet niet of ik met jullie had willen ruilen hoor met al
    Die beesten maar wow wat een avontuur !!!

• 14 December 2014 - 03:38

Brigite:

Ik zie het al helemaal voor jij springend door de kamer en gillend naar Bart haha.
    Zo te lezen heb je echt een droom vakantie gehad. Iets om je hele leven op terug te kijken.
    Geniet nog van je laatste weekjes. Veel plezier dikke kus.