Bali en Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Bali en Lombok - Reisverslag uit Mataram, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Bali en Lombok

Door: elizas1

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

29 Mei 2012 | Indonesië, Mataram

Heerlijk, zon zee en strand! Na al dat reizen was ik hier hard aan toe :). Bali is een mooi eiland maar wel erg veel toeristen, dit is wel even wat anders dan de rest van Indonesie. 
Op Bali veel dingen gezien; een scootertje gehuurd en naar watervallen, tempels, rijstvelden, hot springs en bergmeren geweest. Het hoogtepunt was snorkelen met de manta rays. Dit zijn grote roggen van 3 meter, zo gaaf ze komen heel dichtbij en zijn zo mooi om te zien!
Ook heb ik nog even zuster gespeeld langs de snelweg.. Heb ik weer, een ongeluk met de taxi! Mn taxi chauffeur rijdt een scooter aan met 50 km per uur, erg geschrokken, met mij alles goed maar de jongen op de scooter is buiten bewustzijn en gaat per ambulance naar t ziekenhuis :(.  Het verbaasd me hoe makkelijk dit alles gaat. Geen schadeformulieren helemaal niks.
De taxi gaat gewoon verder met zn ritje. 

Na 2 weken is t zover, ik ga mn mammie ophalen op t vliegveld! Wel raar hoor, sta je daar in een ander land om iemand op te halen! Wel erg fijn om elkaar weer te zien.

We zijn nu een week samen, het is erg gezellig en mams kijkt dr ogen uit!
De dag na aankomst zijn we gelijk verder gegaan naar lombok.
Lombok is een prachtig eiland, we hebben twee keer een eilandtour gedaan. De bevolking is hier arm, mensen wonen in bamboe hutjes maar zijn erg vriendelijk. We zijn in een traditioneel sasak dorp geweest waar je jaren terug gaat in de tijd en we zijn op een markt geweest waar we werden begroet met; as salaam alekum, waarna ze ons van alles lieten proeven(soms geen idee wat t was en ik wil t ook niet weten!).
Echt alles werd er verkocht, de kip wordt niet gefileerd maar gewoon in stukken gehakt met bot en al en dan de pan in! Ik heb zelfs rijst en curry met mn handen gegeten bestek hadden ze niet!

In ons hotel worden we uitgenodigd om een indonesische bruiloft bij te wonen... Super leuk,.. heerlijk eten...en een hele belevenis om dit mee te mogen maken.

Vandaag zijn we aangekomen op een tropisch eilandje om lekker te genieten en te duiken met de zeeschildpadden! 
Nog een week genieten en dan begint t echte leven weer!

Dikke kus

  • 29 Mei 2012 - 19:49

    Laura:

    Lieve elies en natuurlijk moeder ;)
    Wow wat klinkt alles Gé-wel-dig zeg!!! Dus extra f genieten want het is al weer bIjna voorbij! Voor jullie wel jammer alleen van mij mag je wel terug komen :);) zin in !!!
    Dikke knuffel

  • 05 Juni 2012 - 20:39

    Sita:

    Eliza en Fem, grote avonturiers, geniet er nog efkes van en alvast goede terugreis.

  • 06 Juni 2012 - 14:51

    Lindsey:

    Hey Elies en Femke...

    Wat klinkt dat allemaal geweldig zeg! En jeetje, wat vindt ik het snel gegaan! Zal voor jou helemaal wel... Hele goede reis terug en tot snel :-) Ik kan niet wachten op de rest van je verhalen...

    XxX Lin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 18892

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: