Haute cuisine op sumatra, broodje kroket op bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Haute cuisine op sumatra, broodje kroket op bali! - Reisverslag uit Ubud, Indonesië van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Haute cuisine op sumatra, broodje kroket op bali!

Door: elizas1

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

12 Mei 2012 | Indonesië, Ubud

Alweer 2 weken verder! De tijd gaat zo snel.

Pulau weh; een prachtig eiland, bijna geen toeristen, witte stranden en elke avond werden we verrast met de beste maaltijden. De eigenaar van het hotel was chefkok en kookte elke avond een 4 gangen diner(en dat voor 5 euro).
Ik ben geslaagd voor mn padi! Zelfs nog een extra duik gedaan naar 30 meter., best eng maar veel koraal en erg mooie vissen.Op de terugweg een bezoek gebracht aan het tsunami museum in banda aceh, dit is de plek waar de tsunami het ergst was. Ongelofelijk om te zien wat deze mensen hier hebben meegemaakt, ze vertellen er veel over en hebben allemaal familie en vrienden verloren. Ondanks dit alles zijn de mensen vriendelijk en dankbaar voor alle hulp die ze hebben gekregen. 

Van aceh naar yoghjakarta gevlogen wat een drama, 4uur vertraging en ik had zoveel honger, wel overal eten maar dan wel als toetje kakkerlakken :(, toch maar overgeslagen.

Yoghjakarta; Wat een leuke stad, leuke straatjes, vriendelijke mensen en lekker eten! Op de vogelmarkt is van alles te koop, van vleermuizen en uilen tot slangen en konijnen..moest wel even slikken toen ik aan mn eigen konijntje dacht :(.
Dag 2 in yogja:  sunrise at borobodur! Wauw zo mooi en erna een schooltje bezocht ontzettend leuk. Lieve kinderen en ze wilden maar al te graag engelse les van juffrouw eliza(kan altijd dus nog lerares worden :)) 
Ook heb ik een mooie show meegemaakt haha ik wist niet wat ik zag, zat rustig in een internetcafe, hoor muziek, kijk om, staan er 2 travestieten voor mn neus te dansen en ze weigeren weg te gaan als je ze geen geld geeft! Makkelijk baantje toch! 

Op naar de Bromo vulkaan: Na een 12 uur durende reis eindelijk aangekomen in het hotel bij de bromo.. Vroeg naar bed want om 0400 staat de jeep klaar om ons naar de top te brengen. 
Ik slaap nog terwijl ik in de jeep stap en na 10 minuten  moeten we er alweer uit, het is nog 5 min lopen naar het viewpoint zeggen ze, mooi niet dus! Het was 1,5 uur klimmen de berg op( en ik maar denken dat ik eindelijk mocht luieren en genoeg had geklommen!)  gelukkig net op tijd voor de zonsopgang wat de klim wel waard was.. 
Hierna  een hele dag rijden naar de ijen vulkaan.. weer 3 km omhoog lopen. De vulkaan is actief wat het heel bijzonder maakt,  veel rook uit de krater en in de krater een soort blauw zwavelmeer. Hier ook een nachtje geslapen en wederom een lange busrit naar Bali.

 Nu al 2 daagjes op bali! Zon, zee,strand en shoppen, dat komt dus wel goed. Oja ik heb vandaag een heerlijk broodje kroket gegeten, dat had ik zo gemist! Nu nog op zoek naar een wijntje en een stukje kaas en dan kan mn dag niet meer stuk! 

Geniet nog even van de rust voordat jullie t weten ben ik weer terug :)
Liefs en xxxxje

  • 12 Mei 2012 - 19:22

    Marianne:

    Hoi liesje, wat maak je toch een mooie dingen mee. Het zal weer wennen zijn voor je in NL als je terugkomt, maar gelukkig is het nog lang niet zover, toch? Ga door met genieten, ik geniet van je verslagen en lift in gedachten met je mee op Bali!
    Liefs, Marianne

  • 14 Mei 2012 - 07:30

    Anjilla:

    Heeeeej Eliza!
    Meid wat heb je al een veel meegemaakt en gezien!! Leuk om te lezen, geniet er nog maar goed van want voor je het weet loop je weer op je rode klompjes.......

    Liefs anjilla

  • 14 Mei 2012 - 20:10

    Ellen P.:

    He Eliza,
    Heb weer zitten genieten van je verhaal, Jeetje wat maak je veel mee zeg. Tis heel wat! De tijd gaat wel razendsnel als je zoveel mee maakt. Nou meis, geniet er maar goed van hoor, want hier draait alles op zijn gangetje gewoontjes verder hoor. ;-)
    Lieve groet!
    Ellen

  • 15 Mei 2012 - 23:50

    Loesje:

    he lieverd,

    Nog 3 weekjes en dan ben je er weer. Fijn hoor. Heb je echt gemist.
    Nog even genieten met je moeder. Ik kijk nog wel of je binnekort online bent voor het skypen. Ik heb nu nachtdienst, Dikke kus.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eliza en Bart

Bolivia, Peru, Ecuador en Colombia

Actief sinds 02 Jan. 2012
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 18890

Voorgaande reizen:

29 September 2014 - 20 December 2014

Bart en Elies @ Zuid Amerika

12 Maart 2012 - 08 Juni 2012

op weg naar azie!

Landen bezocht: