Viva Colombia - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Viva Colombia - Reisverslag uit Amstelveen, Nederland van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Viva Colombia

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

21 December 2014 | Nederland, Amstelveen

Lieve allemaal,

Na een kort busritje vanuit Quito steken we de grens over naar Ipiales in Colombia! We moeten lopend in het pikkedonker en de stromende regen de grens over maar alles gaat goed en we komen veilig in ons hotel aan.

De volgende ochtend zien we gelijk al dat het Colombiaanse landschap prachtig is, groen en bergachtig.
We bezoeken de mooie Las lajas kerk die op een klif is gebouwd waarna we de volgende dag vliegen naar Cartagena, de caribische kust! Heerlijk zon!

Jaah, we zijn echt in de Caribbean.! Overal muziek, kleuren, lekker eten en zon. Cartagena is echt prachtig, mooie oude kleurrijke gebouwen en overal bloemen. Hier is het nu al genieten van de sfeer en het heerlijke eten.
Als we een middagje naar het strand gaan maken we kennis met de lokale cocktail(coco loco) en worden we uitgenodigd door de lokale gangsters voor een feestje op het strand. Na een biertje besluiten we toch maar om te gaan want wij het hadden het idee dat hij een voormalig poedersuiker handelaar was in Colombia...

Vanuit Cartagena reizen we via Santa marta(een havenstad waar we ons niet heel veilig voelen) door naar Palomino.

Palomino is nog een klein dorpje aan de kust van Colombia waar bijna geen toerisme is. We slapen hier in een prachtige bungalow aan het strand. We worden lekgestoken door de muggen, hebben geen internet en electriciteit en moeten in de stortregen en het pikkedonker opzoek naar avonddeten maar we rusten hier heerlijk uit en genieten van een boekje aan het strand. Als de verveling bijna toeslaat besluiten we maar een Yoga les te volgen. Wat hebben we gelachen, ik kan natuurlijk niet serieus zijn en helemaal niet als ik Bart ongeveer in de kreukels zie liggen. Daarbij had ik het genoegen om te zien hoe een hippie zich in de meest vreemde houdingen voor me begaf en deed alsof hij een hondje was. We hebben er achteraf ontzettend om gelachen en besloten dat Yoga toch niet echt ons ding is.

Als mooie afsluiter van onze reis boeken we voor de laatste week een vlucht naar het tropische eiland San Andres. Dit lezen jullie in het volgende verslag.

• 21 December 2014 - 19:05

Claudia:

Wat een leuke verhalen en foto's steeds. Goed om te lezen dat jullie zo genieten.