Wild west Potosi en Uyuni - Reisverslag uit Ancoraimes, Bolivia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu Wild west Potosi en Uyuni - Reisverslag uit Ancoraimes, Bolivia van Eliza en Bart - WaarBenJij.nu

Wild west Potosi en Uyuni

Blijf op de hoogte en volg Eliza en Bart

17 Oktober 2014 | Bolivia, Ancoraimes

Wild west Uyuni en Potosi

Na een slingerende taxirit komen we aan in Potosi, hoogste stad ter wereld en bekend vanwege de zilvermijnen. En dat het de hoogste stad is (4100 meter), is te merken! De straten hier zijn leeg, de huizen vallen van ellende uit elkaar en er heerst een trieste stemming. We hebben allebij last van de hoogte, kortademig en hoofdpijn. Het is bijzonder om deze stad te zien maar na 1 nacht besluiten we om door te reizen naar Uyuni.

Na een prachtige reis door de bergen komen we aan in Uyuni. Dit is echt het wilde westen, midden in de woestijn is er een stad gebouwd. De straten zijn onverhard en er is niks te beleven! Gelukkig hebben we een prachtige 3-daagse tour over de zoutvlakten in het vooruitzicht.

Jaah daar gaan we! Met z'n 6-en in een jeep, lekker vol maar wel een hele leuke groep! De eerste dag rijden we uren over witte zoutvlakten, het is prachtig, we maken grappige foto's onderweg en verbazen ons over de grote van deze vlaktes. Aangekomen in het hotel blijkt dat alles van zout is! Als we lekker willen gaan slapen merken we dat er ook een hoopje zout in bed ligt, gelukkig valt dat nog mee want de jongens uit onze groep liggen lekker tussen de bedbugs!
De volgende dag vertrekken we weer vroeg. De rit gaat alleen maar over onverharde wegen. We zien het ene mooie uitzicht na het andere, komen geen dorpjes en mensen tegen, zitten onder het woestijnstof maar komen uiteindelijk aan bij het mooiste meer wat we ooit hebben gezien. Het meer heeft prachtige kleuren en er leven flamingo's. We blijven ons verbazen, het landschap veranderd om de 10 minuten en we zien vulkanen, nog meer mooie meren en natuurlijk lama's! Uiteindelijk komen we op het hoogste punt van de tour, 5100 meter. Die nacht slapen we in een hostel, met z'n 6-en op slaapzaal (ook weer een hele ervaring) en het is ijskoud (-1).
De volgende ochtend moeten we om 05:00 op, we komen langs geisers en genieten van hotsprings hierna volgt er een hele lange rit terug naar Uyuni, we zijn allemaal moe, verkouden en verbrand maar dat is deze ervaring wel waard! Wat een belevenis, zo mooi dat we dit hebben mogen zien!

Bedankt voor alle lieve reacties op het vorige verslag! Liefs van ons

• 18 Oktober 2014 - 11:55

Karin:

Hoi Eliza en Bart,
    Geweldig om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. En dankzij het reisverslag kunnen wij ook een beetje mee genieten. Nog heel veel plezier en we zijn benieuwd naar alle foto's en belevenissen. Dikke knuffel. Karin :). X

• 18 Oktober 2014 - 12:18

Jelle:

Mooie natuur en landschap. Hermosa naturaleza e hermosos paisajes.

Groeten Jelle

• 18 Oktober 2014 - 12:35

Gertie:

he he, daar is gelukkig weer een verslagje.
    Heb al ontzettend genoten van jullie prachtige foto's. Ik geniet hierdoor een beetje mee.
    Geen last gehad van de hoogte?
    Luitjes ik kijk uit naar jullie volgende verhalen. Dikke kus.
    Gertie

• 19 Oktober 2014 - 10:34

Brigite:

Wow wat een avontuur zeg lijkt wel of je een sprookjesboek aan het lezen bent, zulke mooie dingen die jullie mee maken en zien.
    Geniet er beide lekker van.